ΡΙΜΠΟ

Αποφάσισες να συνεχίσεις για έναν ακόμη χρόνο στην ΑΕΚ, εξαντλώντας το συμβόλαιό σου. Δήλωσες ότι σε κράτησαν ο κόσμος και ο πρόεδρος της ομάδας. Θα ήθελες να μας αναλύσεις τις σκέψεις σου;

"Είναι αλήθεια ότι αρχικά σκέφτηκα να φύγω από την ΑΕΚ, αλλά ύστερα από την τρυφερότητα που έδειξε ο κόσμος και ο πρόεδρος απέναντί μου, αποφάσισα να μείνω και να αγωνιστώ. Θέλω να κάνω μια πολύ καλή σεζόν φέτος με την ΑΕΚ και ίσως κατόπιν να σταματήσω εδώ την καριέρα μου ή να παίξω για έξι μήνες ακόμη στη Βραζιλία. Αυτό θα το δούμε. Αυτό που προέχει είναι να κάνω μια πολύ καλή σεζόν με την ΑΕΚ".

- Θέλεις να πάρεις πίσω αυτό που σου στέρησαν;

"Σκέφτηκα πολύ το διάστημα που ξεκουραζόμουν στη Βραζιλία και αποφάσισα να μην ξαναμιλήσω για το συγκεκριμένο θέμα. Ανήκει στο παρελθόν και εμένα με ενδιαφέρει το παρόν. Δόθηκε το πρωτάθλημα στον Ολυμπιακό, αλλά αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς είναι να κερδίσουμε τους περισσότερους δυνατούς βαθμούς, για να κερδίσουμε και το πρωτάθλημα".

;- Υπάρχει κάτι που δεν θα ήθελες να είχες πει πέρυσι ή κάτι που παρέλειψες να πεις

"Όχι, τίποτα. Το μόνο που έχω να πω τώρα είναι ότι δεν μου αρέσει καθόλου το σύστημα των πλέι οφ. Από τη στιγμή που δόθηκε το πρωτάθλημα στον Ολυμπιακό, έπρεπε εμείς να πάρουμε τη δεύτερη θέση και να μην παίξουμε στα πλέι οφ. Δόθηκε το πρωτάθλημα στον Ολυμπιακό, διότι θεωρήθηκε ότι ο παίκτης της Καλαμαριάς δεν έπρεπε να αγωνιστεί. Έπρεπε να τελειώσει εκεί η σεζόν".

- Πέρσι έζησες έναν έντονο χρόνο με την ΑΕΚ. Θερμό καλωσόρισμα από τον κόσμο, συνεργασία με τον Σέρα Φερέρ, τέσσερα γκολ επί του Ολυμπιακού και σκέψεις φυγής. Θα ήθελες να κάνεις έναν απολογισμό της χρονιάς;

"Ήταν μια καλή σεζόν για μας. Εντάχθηκα στην ΑΕΚ και η αλήθεια είναι ότι δεν μπόρεσα να πετύχω όσα γκολ θα ήθελα. Μπορούσα περισσότερα. Σε γενικές γραμμές όμως είχαμε μια καλή σεζόν με πολλά καλά παιχνίδια. Φυσικά, υπήρξαν και κάποια που δεν παίξαμε καλά. Ήρθε η αλλαγή του προπονητή και στη συνέχεια η μεγάλη νίκη επί του Ολυμπιακού. Όχι τόσο για το 4-0, αλλά για το παιχνίδι που κάναμε απέναντι σε έναν σημαντικό μας αντίπαλο. Γενικά, πιστεύω ότι ήταν μια πολύ καλή αγωνιστική περίοδος για μας".

- Με βάση τις μεταγραφές που έχουν γίνει μέχρι στιγμής από τις τρεις μεγάλες ομάδες, θεωρείς ότι η ΑΕΚ έχει τις δυνατότητες να κατακτήσει το πρωτάθλημα;

"Είναι λίγο δύσκολο να μπορέσουμε να μιλήσουμε σήμερα με ακρίβεια για το τι θα συμβεί αύριο. Είναι αλήθεια ότι οι άλλοι δύο διεκδικητές του τίτλου "χτυπάνε" μεγάλα ονόματα στις μεταγραφές. Εμείς κινούμαστε πιο ήρεμα στα μεταγραφικά. Θεωρώ όμως ότι οι νίκες δεν έρχονται από τα ονόματα που έχουν οι ποδοσφαιριστές αλλά από τις εμφανίσεις τους στον αγωνιστικό χώρο. Πρέπει να κάνουμε υπομονή και όλα θα φανούν στον αγωνιστικό χώρο. Αν ήταν έτσι, η Μπαρτσελόνα και Ρεάλ στην Ισπανία ή Ιντερ και η Μίλαν στην Ιταλία θα έπαιρναν συνεχώς το πρωτάθλημα, μια και έχουν πάντα στη δύναμή τους παίκτες μεγάλης αξίας. Δεν μετράνε τα ονόματα…".

- Ποιες είναι οι πρώτες σου εντυπώσεις από τον νέο προπονητή;

"Πολύ καλές. Εγώ είμαι πολύ ικανοποιημένος. Κάνουμε προπονήσεις παρόμοιες με αυτές της Μίλαν και της Μπαρτσελόνα. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από τη δουλειά που γίνεται στο ποδοσφαιρικό τμήμα και την πειθαρχία που επικρατεί. Αν συνεχίσει έτσι ο νέος προπονητής, θα μείνει για λίγο καιρό στην ΑΕΚ και θα συνεχίσει σε μεγαλύτερη ομάδα της Ευρώπης. Αυτό το αναφέρω ανεξαρτήτως από το αν θα κερδίσουμε το πρωτάθλημα ή όχι. Ο τρόπος της δουλειάς του τον εμφανίζει ικανό να δουλέψει στο αγγλικό πρωτάθλημα, το ισπανικό κ.ά.".

- Ποιο είναι το μεγαλύτερό του πλεονέκτημα;

"Είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα, αλλά έχω σίγουρα να πω ότι έχει πολύ καλές σχέσεις με όλους τους παίκτες, είναι φίλος με όλους, διατεθειμένος να κάνει αστεία με όλους και κάνει πολύ καλές προπονήσεις, οι οποίες ικανοποιούν όλους τους παίκτες. Κι όλα αυτά έχουν αντανάκλαση στη δουλειά. Επίσης, δεν έχει τη "δική του" βασική ομάδα. Κάνει πολλές αλλαγές και όλοι αισθάνονται ότι μπορούν να βοηθήσουν".

- Η νέα σου θέση, ως εσωτερικός χαφ στο 4-3-3, σου ταιριάζει καλύτερα;

"Νιώθω καλά σ’ αυτή τη θέση. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα είμαι βασικός. Υπάρχουν πολλοί παίκτες. Είμαι, ωστόσο, ικανοποιημένος από τη θέση μου στο 4-3-3. Είναι καλό σύστημα και μας ταιριάζει. Το παίζουν πολλές καλές ομάδες στην Ευρώπη και μ’ αυτό σύστημα μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα".

- Μας κάνει εντύπωση που λες ότι δεν ξέρεις αν θα είσαι βασικός. Αυτό προέρχεται από την ταπεινότητά σου ή έχει γίνει κάποια σχετική συζήτηση με τον προπονητή;

"Οχι, δεν έχω κάνει καμία συζήτηση με τον προπονητή γι’ αυτό το θέμα. Σκέφτηκα πολλά για τον εαυτό μου και την καριέρα μου κατά την παραμονή μου στη Βραζιλία. Αν ο προπονητής με χρειάζεται σε όλα τα παιχνίδια, εγώ είμαι διατεθειμένος να παίξω σε όλα. Αν αποφασίσει να είμαι εκτός, θα είμαι εκτός. Δεν θέλω να προκαλέσω καμία πολεμική γύρω από το όνομά μου, γύρω από τον Ολυμπιακό ή οτιδήποτε άλλο. Πέρασα τρία όμορφα χρόνια στον Ολυμπιακό και δεν θέλω να συζητήσω ξανά το θέμα και να κληθώ να μιλήσω ξανά για τον Ολυμπιακό και τον πρόεδρό του".

- Θα ήθελες να έχεις μελλοντικά κάποια άλλη συνεργασία με την ΑΕΚ;

"Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να πω κάτι τέτοιο. Ακόμα αγωνίζομαι και θέλω να παίξω ποδόσφαιρο. Ύστερα βλέπουμε. Μόνο ο Θεός, άλλωστε, ξέρει το μέλλον. Αν μου ζητηθεί συνεργασία με την ΑΕΚ, την Μπάρτσα ή τη Μίλαν, διότι έχω συνεργαστεί με πολλές ομάδες, θα δούμε".

- Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται να δουλέψει καλά στο επιθετικό 4-3-3 για να λειτουργήσει σωστά;

"Χρειάζεται συνεργασία. Πρέπει να πιέζουμε και να μαρκάρουμε όλοι. Να έχουμε κίνηση και να ζητάμε την μπάλα. Πρέπει να παίζουμε κλειστά και να κλείνουμε τους χώρους. Κι όταν κερδίζουμε την μπάλα, πρέπει να είμαστε γρήγοροι στις επιθέσεις. Όλα αυτά αποκτούνται με προπόνηση και δουλειά και εμείς δουλεύουμε σκληρά. Υπάρχουν παίκτες που δεν ξέρουν αυτό το σύστημα. Το βασικό είναι να θυσιάζεται ο ένας για τον άλλον".

Πώς ονειρεύεσαι το φινάλε αυτής της σεζόν; Της τελευταίας στην Ευρώπη για σένα;

"Με έναν τίτλο, θα είχα το καλύτερο και πλέον ευτυχισμένο τέλος. Έχουμε δύο αντιπάλους, τον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό, που κάνουν δυνατές μεταγραφές και θα είναι δύσκολο, αλλά θα προσπαθήσουμε να κατακτήσουμε τον τίτλο. Θα είμαι πολύ ευχαριστημένος αν τελειώσω έτσι την καριέρα μου στην Ευρώπη. Και εύχομαι να την τελειώσω χωρίς τραυματισμό. Δεν είχα ποτέ μου σοβαρό τραυματισμό και δεν υποβλήθηκα ποτέ σε εγχείρηση. Εύχομαι, αν θέλει ο Θεός, να μην έχω σοβαρό τραυματισμό και να ολοκληρώσω την καριέρα μου υγιής".

- Νιώθεις επιπλέον βάρος αναλαμβάνοντας να ηγηθείς των παικτών στα αποδυτήρια, ύστερα από την αποχώρηση του Ζήκου και του Λυμπερόπουλου;

"Η αλήθεια είναι ότι αυτός ο ρόλος ποτέ δεν μου άρεσε. Έφυγαν από την ομάδα δύο Έλληνες παίκτες με μεγάλη εμπειρία και, αν ο προπονητής μού ζητήσει να εμπνεύσω τους νεότερους με την εμπειρία μου, είμαι διατεθειμένος να το κάνω. Αυτός όμως είναι ένας ρόλος που δεν επιδίωκα ποτέ να πάρω στην καριέρα μου. Δεν θα ήθελα ποτέ να ήμουν αρχηγός στα λόγια και δεν υπήρξα ποτέ τέτοιος. Θέλω να είμαι πάντα αρχηγός στις προπονήσεις. Θέλω να βλέπουν τα παιδιά 20-22 ετών έναν 36χρονο Ριβάλντο να δίνει τον καλύτερό του εαυτό στις προπονήσεις. Να τρέχει δυνατά και να δουλεύει σκληρά. Να βλέπουν ότι ένας παίκτης που έχει κερδίσει τόσα στην καριέρα του συνεχίζει να θέλει τίτλους και επιτυχίες. Θέλω να δίνω παράδειγμα με την παρουσία μου στις προπονήσεις στους νεότερους και, αν δεν το έκανα, θα ήταν κακό".

- Θεωρείς ότι έκανες κάποια λάθη κατά την παρουσία σου στην ΑΕΚ ή ότι υπήρξε κάτι για το οποίο μετάνιωσες;

"Ποτέ δεν μετανιώνω για πράγματα που κάνω. Ήθελα να συνεχίσω εδώ και το έκανα. Μου αρέσει η ΑΕΚ, η Ελλάδα, η οικογένειά μου είναι μια χαρά εδώ. Έφυγα από μια μεγάλη ομάδα και ήρθα σε μια άλλη".

- Μπαίνεις στη μάχη για τον τίτλο. Πως αισθάνεσαι; Θέλεις να στείλεις ένα μήνυμα στον κόσμο της ομάδας που σε λατρεύει;

"Αισθάνομαι πολύ καλά. Όσον αφορά τον κόσμο, το βέβαιο είναι ότι θα προσπαθήσω να δώσω το καλύτερο δυνατό και θα κάνω ό,τι μπορώ για αυτόν τον τίτλο. Είμαι βέβαια 36 ετών. Αν ήμουν 30, θα έλεγα ότι θα το παίρναμε κατά 70 ή 80%. Τώρα είμαι 36 και τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αλλά το ξαναλέω: Θα δώσω τα πάντα, ώστε αυτό το πρωτάθλημα να γίνει δικό μας!"

- Έχεις πετύχει πολλά γκολ, αλλά έχεις δώσει και πολλές ασίστ σε μεγάλους επιθετικούς. Πώς αξιολογείς την επιθετική τριάδα της ΑΕΚ; Τους Μπλάνκο, Σκόκο και Εντίνιο;

"Μακάρι, κατ’ αρχάς, να πετύχουν πάρα πολλά γκολ οι δύο συμπαίκτες μου που ήρθαν πέρυσι στην ΑΕΚ και ο νέος (Σκόκο) που ήρθε τώρα. Εμένα μου αρέσει να δίνω ασίστ και, όταν σκοράρει ο επιθετικός από δική μου μπαλιά, νιώθω σαν να έχω βάλει εγώ το γκολ. Μακάρι οι τρεις παίκτες να πετύχουν πολλά γκολ και να τους δώσω πολλές ασίστ. Ο Εντίνιο είναι πολύ δυνατός και καλός στον αέρα. Δεν μπορώ να πω πολλά, διότι φέτος δεν θα αγωνίζεται στην ίδια θέση. Θα είναι στην ουσία "9άρι". Για τον Μπλάνκο, τα ξέρετε. Όποια μπάλα κινείται στη μεγάλη περιοχή, την παίρνει και τη στέλνει στα δίχτυα. Είναι ένας καθαρός εκτελεστής. Για τον Σκόκο, δεν μπορώ να πω πολλά ακόμα. Όταν ξεκινήσει η αγωνιστική περίοδος, θα μπορούμε να μιλήσουμε".

Προς το τέλος της συνέντευξης ο "Ρίμπο" ρωτήθηκε για το νέο μεταγραφικό απόκτημα του Παναθηναϊκού, τον Ζιλμπέρτο Σίλβα.

"Είναι ένας πραγματικά μεγάλος παίκτης. Έχω αγωνιστεί μαζί του στο Μουντιάλ του 2002, όπου και έκανε εκπληκτικές εμφανίσεις. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για αμυντικό χαφ. Με αυτό θέλω να πω ότι οι οπαδοί δεν πρέπει να περιμένουν ότι με την άφιξη του θα βάλει 20 γκολ για τον Παναθηναϊκό, καθώς δεν είναι αυτή η θέση του. Και το λέω αυτό, διότι κάτι ανάλογο είχε συμβεί πιθανότατα και με τον Φλάβιο Κονσεϊσάο. Είναι μεγάλος παίκτης και μαζί με την παραμονή του Μάτος νομίζω ότι θα κάνουν ένα πολύ καλό δίδυμο στον χώρο της μεσαίας γραμμής".

"Θέλω να πω ότι στη νέα αγωνιστική περίοδο δεν θέλω να εμπλακώ σε καμία πολεμική. Δεν θέλω να σχολιάσω τίποτα για τον Ολυμπιακό, τίποτα για τα τέσσερα και για ό,τι αναφέρθηκε πέρυσι. Θέλω να κλείσω την καριέρα μου και να φύγω από την Ελλάδα, όπως έφευγα από όπου κι αν έπαιξα. Με πολύ καλές εντυπώσεις. Θέλω να πιστεύω ότι είμαι ένα πολύ καλό παράδειγμα για τους νέους παίκτες. Θέλω να φύγω με τις καλύτερες εντυπώσεις. Αν κάποιος πιστεύει ότι έκανα κάτι κακό -που δεν έκανα- ή, εν πάση περιπτώσει, αν στενοχώρησα, εκνεύρισα και τσάντισα τους φίλους του Ολυμπιακού, ζητώ συγγνώμη.

Όσον αφορά τον πρόεδρο του Ολυμπιακού, τον κ. Κόκκαλη, για ό,τι συνέβη στο παρελθόν τον έχω συγχωρήσει. Αν τον συναντήσω στον δρόμο, πιστεύω μάλιστα ότι θα μιλήσουμε. Για μένα μια συγγνώμη αρκεί. Όταν θα φύγω από την Ελλάδα, θέλω όλοι να μιλάνε με καλά λόγια για μένα, όπως ισχύει παντού. Θέλω να δίνω το καλό παράδειγμα σαν καλός καθοδηγητής. Κι έτσι να φύγω με καλές εντυπώσεις για τον Ολυμπιακό, για τον πρόεδρό του και φυσικά, ακόμη πιο πολύ, για την ΑΕΚ, για τον κόσμο της, για όλους…".
top